Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek är ett väldigt stort ord som kan defineras i många olika former. Kärlek har man till exempel till sina föräldrar och familj. Den kärleken är mer diskret och behövs inte bevisas lika mycket utan den finns alltid där och man vet om det. Sedan finns det kärlek till ens pojkvän/flickvän och den kärleken visas lite tydligare, genom både mer fysisk och psykisk kontakt. Man kan även ha kärlek till sina vänner, djur etc. Men all kärlek visas på olika sätt, viss typ av kärlek visas tydligare och kanske till och med är starkare, medan annan typ av kärlek behöver man inte visa så tydligt för att man vet så säkert att den redan finns där och inte behöver bevisas på samma sätt. Men såklart kan man ha kärlek till många andra saker också, som till exempel, kläder, och då talar jag om att man kan bli helt galen i ett klädesplagg, helt enkelt bli kär och inte kunna sluta tänka på plagget. Man dagdrömmer om det, hur snyggt det ska vara till "dom där skorna", man kan helt enkelt inte slita blicken ifrån det och blir helt tokig om man inte köper det.

Det finns så många olika slags former av just ordet kärlek. Men för mig när jag hör ordet kärlek tänker jag mest på kärleken till ens pojkvän/flickvän. Kärlek för mig i det syftet innebär att man blir helt varm och pirrig i kroppen när man är med personen. Att man känner sig glad och ser allt som händer i världen på ett positivt sätt just för att man känner sig så varm av lycka.


Kommentarer
Postat av: kim

Din förklarning av kärlek var nog den bästa förklarningen av kärlek som finns. Du hade inlevelse i det du skrev. Underbart att se!



Du är kärlek! Puss

2011-01-04 @ 22:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0