Dag 7 – Min bästa vän

Jag har alltid velat haft en bästa vän, en vän som är precis som en själv och som man aldrig bråkar med och som förstår en till 100 %. Men jag har insett efter mycket om och men att man aldrig kommer att hitta den perfekta vännen som har alla dessa krav man söker. Därför är det för mig meningslöst att säga att jag har en bästa vän, istället har jag några vänner som är mina närmsta vänner och som i vissa lägen kan vara mina bästa vänner. Som med allt annat här i livet ska man inte ha för höga förväntningar om saker och ting för då blir man bara besviken och ledsen om det inte blir som man har tänkt sig, samma sak gäller vänner. Man ska inte ha för höga förväntningar om hur man vill att de ska vara och behandla en för i slutändan blir man bara besviken för att det inte blev som man trodde. För mig räcker det med att kunna säga att "du är en av mina närmsta vänner". Att kunna kalla någon ens bästa vän för mig är ett alldeles för stort ord och svårt att leva upp till, alla gör vi fel och vi är inte alltid den bästa vännen i alla lägen som jag tycker att man borde vara om man är en bästa vän. En bästa vän kommer alltid att finnas där vid ens sida oavsett vad. Man lämnar inte när det blir för svårt och för jobbigt, man går igenom allt det jobbiga tillsammans istället ...
Några av mina närmsta vänner som även är mina bästa vänner i vissa stunder är:

Dagny, en tjej som jag har upplevt väldigt mycket roliga saker med, som jag kan vara mig själv till 100 % med och i stort sett berätta allting för. Hon är en super bra vän och finns alltid vid min sida när något knasar!

Sofia, en tjej som är som min själsfrände. Man får alltid ett leende på läpparna när man umgås med henne. Dessutom känner jag mig trygg när jag är med henne, just för att hon och jag är så lika på många sett!
Louise, en tjej som jag har känt i hela mitt liv. Vi har en speciell relation till varandra och jag kan garantera att vi kommer att vara vänner livet ut fastän att vi inte träffas så ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0