17 maj

OjOj, hektisk dag ... eller ? Var hos gynekologen idag iaf och berättade om mina problem, fick göra ultraljud och det visade sig att jag hade en cysta, därav orsaken till varför jag har så extremt mycket mens. Hon tyckte att jag skulle ta ut min stav, vilket jag också ville. Så på tisdag fick jag en akuttid och ska ta ut den, och jag ser inte fram emot smärtan alls! Som tur är ska Dagny följa med mig. Måste komma på vad jag ska skaffa för annat preventivmedel. Spiral? Nej, det gjorde så satans ont sist jag försökte med det, dessutom verkar det obekvämt. Pring? Nej, verkar jobbigt att behöva byta den var tredje vecka och ett besvär med att få in den. Ppiller? Nej, tål dem inte, dessutom får jag inte röka om jag ska äta dem, vilket jag inte kan garantera. Pplåster? Lossnar lätt, inget att rekomendera sa även hon. Minipille? Något att tänka på, käkade ju det förut, nackdelen med det är att jag kan få oregelbundna blödningar.. Så jag får nog fundera lite till. Dom saknar ju trots allt ett hormon, vilket är ett plus.. så det lutar åt det. Hade serazette förra gången, får se om det finns något annat minipiller man kan testa kanske?
Btw Dagny skrämde skiten ur mig och sa att en cysta kan bli till cancer, synd att jag inte är vaccinerad mot livmoderhalscancer då!


Käkade på Vapiano med Dagny efter mitt läkarbesök, väldigt gott! Tog en ceasarsallad och en efterrätt, sen fick vi bråttom till UM för Dagnys ärenden, hon snodde även med sig lite broschyrer till mig. Shoppade lite smått på stan också, klänning, hörlurar (rosa med diamant), bikini, topp. Lägger upp bilder imorgon på sakerna jag köpte.
Men däremot lägger jag upp bilder på maten som jag åt idag, hehe ...





Sen gjorde jag och Dagny en egen tonfisksallad till middag hemma hos henne också



Juste, tittade på Jurasic Park också (VHS). Jag ska aldrig mer titta på film med Dagny, hon somnar jämt, spelar ingen roll vilken tidpunkt det är på dygnet.



Vaknar med den vanliga morgonfrillan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0