Titta vad jag hitta!

Blir nästan lite rörd ...

Hyllningstal

 

Hela mitt 18 åriga liv har varit fyllt med människor. Alltid har de funnits runtomkring mig, och tillsammans delade vi på ordet vänskap. Hela mitt liv har jag trott mig veta vad ordet verkligen innebär, men det är nog inte fören nu som jag verkligen förstår det.

Vänskap är mer än att sitta och prata om skolan, om ett prov man ska ha imorgon. Vänskap är mer än att ses en gång i veckan.
Det handlar om att finnas där i vått och torrt oberoende på vad som hänt. Att veta att någon annan alltid ska finnas där för dig. Att veta att inga ord är meningslösa, och att klockan aldrig kan bli för mycket för ett samtal.

I 8:an började du i samma klass som mig och där gick vi tillsammans i två år. Redan då umgicks vi en del, men det var inte förrän efteråt som vi verkligen hittade varandra. Det var då du kom att bli min allra bästa vän.


Du blev den som fick ta del av mina hemligheter . Då allting bara kändes skit då fanns du där och tröstade. Jag beundrar dig för att du alltid hittar orden som får mig att se saker från ett helt annat perspektiv. Jag beundrar dig för den fantasiska och underbara människa du är.

Det finns ingen som har lämnat så många minnesvärda spår efter sig som just du gjort och allt som vi gjort tillsammans kommer för alltid att finnas kvar i mitt hjärta.

”Jag saknar Gotland så sjukt mycket. Var så jävla kul där nere och det hände så sjuka saker! Något som bara du och jag kan göra, för vi båda är precis lika störda och hittar på de mest knäppaste sakerna tillsammans!”. Det var exakt dessa ord du skrev till mig för två år sen, när jag var på Cypern. Och jag håller absolut med. Hur ofta låser man ett tält med ett dagbokslås? Hur ofta snor man en tältlapp för man egentligen inte har åldern inne att tälta där? Nej, det är bara med dig jag kan sånt!


Jag vet inte om du förstår att du är en av de viktigaste personerna jag har i mitt liv. Att du är en av de få som verkligen förstår mig. Den som får mig att känna glädje inuti och den som får mig att skratta genom att dra ett dåligt skämt.

 Jag har aldrig garvat så mycket med någon annan människa så som jag gör med dig, och du betyder sjukt mycket för mig. För du ställer alltid upp i alla lägen. Även fast du mår dåligt så finns du alltid där för mig. Och du anar inte hur tacksam jag är som har turen att ha en sån bra vän! Du anar inte. Varje dag tänker jag på det, det finns INGEN som du, INGEN som är så rolig, snäll, omtänksam och helt störd som DU!

Utan dig så skulle mitt liv vara något helt annorlunda. Du är en vän och syster som jag vet att jag alltid kan lita på.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0