stuck on you

Jag har gjort ett fel val i mitt liv som kommer påverka hela min livssituation. Redan i grundskolan var jag säker på vad jag ville bli och vad jag ville läsa för inriktning på gymnasiet. Men jag föll så lätt för grupptrycket och ville inte att alla andra skulle se ned på mig eller tycka att jag var konstig som inte ville läsa sam eller natur. Jag ansökte till samhällsprogrammet och in kom jag och gick där i 3 år när jag egentligen ville läsa något helt annat som hade gett mig ett av de roligaste arbeterna (enligt mig). Jag har alltid varit kreativ, jag har alltid tyckt om att måla och pyssla och fixa och att allt ska se perfekt och snyggt ut. Jag har alltid älskat sådant. I dagens läge eller redan under gymnasie tiden insåg jag att det inte var här jag ville befinna mig. Jag ville göra något som jag trivdes med och som skulle få mig at lyckas och göra något som jag brinner för. Jag tror att en av anledningarna var att jag tänkte "jag kommer säkert tröttna på detta och då har jag knappt några valmöjligheter i livet". Men än idag står jag kvar vid mitt ord och önskar att man kunde spola tillbaka tiden. Jag önskar jag hade trott på mig själv och hade haft bättre självkänsla för att kunna utbilda mig till något som jag skulle tycka vara roligt istället för att gå en linje som "alla andra" gick. Jag är besviken på mig själv. Men jag vet att man inte kan spola tillbaka tiden och att jag hade min chans. Jag kan fortfarande få delar av mina drömmar att gå i uppfyllelse men det skulle kosta mig en förmögenhet och jag vet inte om det är värt det när jag kunde ha fått samma utbildning gratis för 4 år sedan.

Jag ångrar mig så mycket! Jag är inte den typen av tjej som ska sitta på ett kontor framför en dator. Jag ska skapa och forma saker. Det är något jag skulle älska och vilja göra varje dag.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0