<3

Imorgon är det kalas för Jonathan som blir två år på måndag. Minns det som igår när han firades förra året, du var med oss då farmor. Du, jag och Kim åkte till svimningen för att kolla på loppisen du pratade om. Men vi sa att vi skulle åka dit på våren istället... Jag ångrar så mycket att jag aldrig följde med dig dit. Du och jag åkte och åt middag på sorbon, vi åt hamburgetallrik och vi blev så mätta att vi knappt kunde gå efteråt!

Jag berättade för pappa idag min dröm jag hade inatt. Den var så verklig och jag satt och grät i drömmen. Jag ville att den skulle vara sann men den gjorde bara så ont.
Du satt på din soffa i din lägenhet och jag satt på golvet, du log hela tiden. Sedan tog du fram dina kartonger med alla dina foton och sa "ta hand om dessa åt mig, det är väldigt gamla bilder". Jag förstod inte varför du sa så, men efter ett tag insåg jag och sen försvann du. Du finns med mig vart jag än befinner mig farmor och jag önskar du kunde komma tillbaka till mig. Att vi kunde rida ut på ängen som dom lyckliga dagar vi hade med varandra. Att få skratta och göra bort oss med varandra, som bara du och jag kunde. Det finns ingen som kommer förstå det vi hade farmor, hur mycket du hjälpte mig när livet tryckte ner mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0