Hundvakt

Sov hos pappa inatt för att jag skulle vara Hundvakt idag. Har inte haft någon mobil på ett dygn nu men det känns som en evighet. Sjukligt hur beroende man kan vara. Har pratat med tele 2s kundtjänst typ 10 gånger och varit och besökt the phone house tre gånger och till och med fått ett nytt sim kort och ytterligare ett nytt som är Påväg. Har pillat som en tok på mobilen, satt in nya sim kortet, stängt av den och satt på den miljoner gånger. Startat om abonnemanget, återställt alla inställningar etc. Men nu äntligen funkar den, tog bort auto på nätverksoperatören och gjorde den manuell ist, puuh! Hoppas det inte är tillfälligt bara, för då åker den in på service!!!

Nåväl, städerskan kom imorse och några byggubbar som förövrigt var livrädd för lilla lyra som skällde som bara den. Dom vågade inte gå i närheten av henne. Så passade på att gå en långpromenad med henne runt rönningesjön, men vi kom bara halvvägs för hittade inte runt så vi vände efter halva vägen och gick tillbaka. Snacka om att hon hade energi, blev helt anfådd och svettig av den rundan. Hon ville springa så jag var tvungen att kubba efter henne i världens fart, sen blev det massa slöstop för att hon var tvungen att hälsa på alla hundar som gick förbi. Lilltjejen var även tvungen att leka mitt i allt, att sno kopplet från mig är tydligen jätteroligt, så hon fick gå ut och gå med sig själv. Trots det så var Jon fortfarande rastlös när vi kom tillbaka så vi fick leka i trädgården med att kasta boll. Himla kul!!! :))) nu är både hon och jag helt döda!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0