Vila i frid

Hej farmor, idag hade vi din begravning och allt var så vackert, kistan och alla dekorationer var det finaste jag sett.

Jag satt längst fram med pappa. Prästen berättade om ditt liv, det var jobbigt men samtidigt väldigt fint och rörande. Mitt namn nämdes mycket under talet, hon citerade meningar jag sagt om dig. Jag fick tårar i ögonen när jag hörde det hon sa och låtarna som spelades. Allt var så vackert, ljusen, blommorna, kistan, fotot, musiken, dikterna och sångerna. Jag vet att du var med oss idag farmor!

Jag kände mig så vuxen idag, jag fick så mycket beröm av dina väninnor för hur mycket jag ställt upp och ordnat med allt. För mig var det en självklarhet, du var min livskamrat.

Farfar var där idag också farmor, han kom till Stockholm i förrgår. Vi satt och tittade igenom bilder på er från erat bröllop och från när jag och Christoffer var små. Det känns overkligt att du inte finns bredvid oss mer, men som prästen sa det är inte slut än, vi ses på andra sidan.

Jag älskar dig, vila i frid världens finaste farmor!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0