Söndag

Oj, inte skrivit på länge nu...

Jag började iaf på ett nytt jobb i onsdags, väldigt spontant blev det. Har hunnit jobba två dagar och imorgon blir min tredje utbidlningsdag. Sen skulle de fixa ett schema till mig, så får förmodligen se hur det blir imorgon, om dom nu inte har glömt det. Verkar inte vara så bra framförhållning där, men jag tänker inte klaga just nu, för det enda jag tänker i huvudet är "peeengaaar". Min sommar blir räddad! ;)

I fredags ringde de från en annan skola jag har sökt och ville ha in mig på intervju på fredag och självklart tackade jag ja, då denna skola var nummer 1 på min lista. Intervjun skulle tydligen hålla på från halv 10 till 4 på eftermiddagen, så det blir en lång dag. Känner mig dock inte nervös nu, men det lär väl komma sen. Fick även hem mina papper från den andra skolan som jag kom in på och jag måste ringa upp dom imorgon och fråga när pengarna ska vara inbetalda då det inte framgick tydligt i brevet. För om de ska vara inne innan fredag så måste jag tyvärr tacka nej till den andra skolan, tänker inte ta några risker om jag nu inte kommer in på den. Men men, jag är iaf så sjukt glad att jag kom in på den ena skolan än så länge iaf, svävar typ på moln av lycka! Får försöka framföra på fredag att jag redan kommit in på en annan skola och behöver veta nu om jag har chans att komma in hos dom, annars får jag tacka nej. Hm, undra om dom kan göra ett undantag och berätta det på samma dag ... hehehe! Mycket snack om detta nu, men måste få ur mig alla tankar och funderingar, fast än att det blev väldigt luddigt.

I lördags träffade jag Louise, vi köpte med oss lunch och åkte och satte oss på en brygga vid vattnet och snackade och hade det allmänt trevligt. Sedan när vi var påväg hem till pappa igen så möts vi av Kim, så Kim stannade och Louise åkte iväg för att äta middag hos Jimmys mamma. 

Kim och jag satt i evigheter och snackade om otrohet/förhållande/raggning etc etc. Det var väldigt intressant att se hur han såg på saker och ting. Jag vet att han är en bra kille på den fronten så jag blev inte förvånad över något av dem svaren. Men dock var det en annan sak som överraskade mig som han sa. Jag tycker iaf om man har gjort slut och gått vidare och skaffat ett nytt liv och sedan träffar på sitt ex av en slump och börjar umgås, så tycker jag inte att man ska inleda ett förhållande igen. Jag tycker att man gjorde ju slut av en anledning och varför ska man gå tillbaka till det förflutna igen? Det finns ju en anledning till varför det tog slut. Nåväl, det var mycket sånt vi pratade om. Och om vart gränsen om otrohet går och vad som är rätt och fel att göra med det motsatta könet. Jag tror vi hade likadana värderingar vad gäller det. Som vi sa, i vissa förhållanden så kan tex killen ha en jättebra tjejkompis som han till och med brukar vara hemma hos och umgås med privat och detta var något vi kom fram till att det inte skulle fungera eller accepteras om Kim och jag hade det så. Men alla är vi olika vad som är acceptabelt och inte...

Nu ska jag snart äta middag iaf, klockan är ju trots allt halv 7 (sommartid). Jag ska upp halv 5 imorgon, halv 4 (vintertid) helt sjuk. Men jag slutar iaf 13.00, så det är skitskönt. Det osköna är att bussen inte tajmar alls, så kommer vara framme kvart över 6 imorgon bitti, när jag börjar kvart i 7 :( suck!

Juste, tjatade som tusan på att jag ville ha våfflor idag, då det är våffeldagen. Jag äter annars aldrig våfflor, vi har iofs inte ens ett våffeljärn. Men blev så sugen på det då det var reklam överallt. Sen till min fasa när vi åker igenom Bromma Blocks, så står det en skylt utanför en affär "kom in å smaka på våra våfflor på våffeldagen". Jag kubbade in och fick mig en fet våffla med grädde och jordgubbssylt. Så jävla gott!!! Nu är jag nöjd!

Långt inlägg, hejsvejs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0